Arī nākamajā gadā lielākais izaicinājums – ūdenssaimniecības attīstības projekti
“Kā svarīgākais šī gada darbs,
neskaitot kvalitatīva pakalpojuma sniegšanu iedzīvotājiem, bija projekta
“Jūrmalas ūdenssaimniecības attīstība IV kārta” tālāka virzība, lai jau
pārskatāmā nākotnē varētu nodrošināt centralizētā ūdensvada un kanalizācijas
pakalpojuma pieejamību gandrīz visiem jūrmalniekiem,” atskatoties uz 2018. gadā
paveikto, pauž SIA “Jūrmalas ūdens” valdes priekšsēdētājs Jānis Daugavvanags.
Turpinās projekta realizācija
Dotajā
brīdī ir pabeigta tehnisko projektu izstrāde pirmajam posmam Priedaine-Majori
rajonā: izstrādāti projekti 29 km ūdensapgādes un 32 km kanalizācijas tīkliem,
kā arī piecām jaunām kanalizācijas sūkņu stacijām. Tāpat ir pabeigta tehnisko
projektu izstrāde otrajam posmam Majori-Krastciems rajonā: izstrādāti projekti
27 km ūdensapgādes un 34 km
kanalizācijas tīkliem un 9 jaunām kanalizācijas sūkņu stacijām. Augstāk
minētajiem darbu posmiem šobrīd norisinās būvdarbu iepirkuma procedūras.
Uzsākta
tehniskā projekta izstrāde ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūvei
Krastciems-Ķemeri rajonā (ar izpildes termiņu 2019.g. II cet.)
Ūdenssaimniecības
attīstības projektu II, III un IV (Buļļuciemā) kārtās izbūvētajiem ūdensapgādes
tīkliem 2018.gadā pieslēgušies 1220 iedzīvotāji un sadzīves kanalizācijas
tīkliem 1090 iedzīvotāji. Kopā visos projektos līdz šim ūdensapgādes tīkliem
pieslēgušies 4820 Jūrmalas iedzīvotāju un sadzīves kanalizācijas tīkliem 4575
iedzīvotāji.
2019.gadā
tiks uzsākti faktiskie būvdarbi Priedaine-Majori un Majori-Krastciems rajonos.
Kā
uzsver uzņēmuma tehniskais direktors Guntis Klīve, tad projekta veiksmīga
realizācija ir būtiska pilsētas attīstībā – tiek uzlabota infrastruktūra un
tiek nodrošināta kvalitatīva dzīvesvieta. Taču pilsētas ūdenssaimniecības tīklu
sakārtošanā liela nozīme ir arī iedzīvotāju atsaucībai un ieinteresētībai. Tas
attiecas gan uz jauno tīklu pievadu izeju precīzu un jūrmalniekiem izdevīgāko
atzīmēšanu projektā un izbūvi, gan kanalizācijas notekūdeņu krājtvertņu
uzskaiti. Daudzi pēc jauno Ministru kabineta noteikuma un pilsētas Saistošo
noteikumu pieņemšanas jau ir izrēķinājuši, ka pieslēgšanās centralizētajiem
kanalizācijas tīkliem ir finansiāli izdevīgāka nekā esošās tvertnes pārbūve un
tās ekspluatācija (izvešana) atbilstoši visiem noteikumiem. Kā uzsver G. Klīve,
tad atbilstoši šiem noteikumiem, uzņēmumam turpmāk būs pienākums sekot līdzi šo
tvertņu izvešanas biežumam, lai netiktu piesārņota apkārtējā vide. “Ja tvertne
ir tik tiešām hermētiska, tad tā ir jāizved daudz biežāk, nekā daži cer, ka
pietiks ar divām trim reizēm gadā – lielākai ģimenei bezmaz reizi mēnesī. Ja
ziemā nedzīvo, tad, protams, ir cita situācija.” pauž G. Klīve.
Ielūkojoties
tālākā nākotnē, ir skaidrs, ka SIA “Jūrmalas ūdens” pēc attīstības projektu
realizācijas būs jāķeras klāt esošo centralizēto tīklu pārbūvei un remontam.
Jau šobrīd vairākos pilsētas rajonos esošās kanalizācijas caurules tiek
“saremontētas” izmantojot jaunākās tehnoloģijas – caurules pat neatrokot. “Esošie tīkli ir būvēti jau daudzus gadus
atpakaļ un tie tika izbūvēti samērā haotiski – vadījās pēc dažādu resoru
vajadzībām nevis iedzīvotāju vajadzībām. Tas atstāja zināmas sekas, kuras tagad
vajadzēs sakārtot,” informē tehniskais direktors. Tas visvairāk saistīts ar tiem
īpašumiem, kuriem ūdensvads un kanalizācija ir ievilkta caur vairākiem
īpašumiem.
Rūpes par darbiniekiem
SIA “Jūrmalas ūdens” rūpējas arī
par saviem darbiniekiem, viņu darbavietu uzlabošanu. Tā, kā pastāstīja valdes
loceklis Maksims Sidorovs, Slokas Notekūdeņu attīrīšanas iekārtu darbiniekiem
šogad izbūvētas atsevišķas telpas. “Viņu darba kabinetos vairs nebūs
attīrīšanas iekārtām raksturīgās smakas. Darbinieki par to sen bija domājuši,
un tas bija paredzēts arī attīrīšanas iekārtu sākotnējā projektā,” pauda M.
Sidorovs. Uz jaunajām telpām pārcelti gan darba kabineti, gan laboratorija, gan
ģērbtuves un dušas telpas.
Slokas NAI šogad piedzīvoja arī
citus jaunievedumus - ievērojot Jūrmalas pilsētas domes saistošos noteikumus “Par decentralizēto
kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas pilsētas
pašvaldībā”, SIA “Jūrmalas ūdens” ir mainījis un modernizējis līdzšinējo
decentralizēto kanalizācijas sistēmās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu
apsaimniekošanas - attīrīšanas, savākšanas, transportēšanas un nodošanas -
uzraudzības un kontroles mehānismu. “Tagad asenizācijas pakalpojumus pilsētā
drīkst sniegt tikai tie uzņēmēji, kuri ir reģistrējušies SIA “Jūrmalas ūdens”,
un nodošana ir pilnībā automatizēta. Līdz ar to ir precīzāka uzskaite, un jau
tagad mēs redzam, ka salīdzinoši ar iepriekšējiem gadiem nodoto kanalizācijas
notekūdeņu daudzums ir palielinājies. Taču saistībā ar jaunajiem saistošajiem
noteikumiem mums vēl ir liels darbs priekšā, lai ieviestu skaidrību par pilsētā
esošo izsmeļamo bedru stāvokli un to izvešanas biežumu. Jūrmala ir kūrorts, un
mums ir jārūpējas par pilsētas vidi,” informē M. Sidorovs un piebilst:
“Iedzīvotājiem ir jāsaprot, ka, ja šie notekūdeņi nonāk gruntī, tad tie var
nonākt arī ūdens krānā (ja ir spice) vai akā un ieteiktu pievērst uzmanību, kur
paliek ne tikai paša, bet arī kaimiņa kanalizācijas bedres saturs.
Darba efektivitātes uzlabošana
Savukārt valdes locekle Ligita
Maziņa informē, ka ar mērķi uzlabot ne tikai darba apstākļus, bet arī uzlabot
paša uzņēmuma darba efektivitāti, ekonomiskos rādītājus šajā gadā SIA “Jūrmalas
ūdens” ir iestājies Biznesa efektivitātes asociācijā. “Tas ļauj izmantot
pasaules un arī citu Latvijas uzņēmumu pieredzi, lai uzlabotu darba vidi,
samazinātu izdevumus un tai pašā laikā palielinātu ieņēmumus,” pauž L. Maziņa.
Dalība asociācijā ļauj ne tikai uzzinātu citu pieredzi, bet pat organizēt uzņēmuma
problēmu risināšanai speciālas laboratorijas piesaistot speciālus ekspertus.
Sevišķi būtiski tas ir brīdī, kad SIA “Jūrmalas ūdens”, realizējot
ūdenssaimniecības attīstības projektus, palielinās apkalpojamo tīklu kilometri,
bet klientu skaits nepieaug tik ātri, lai nosegtu jaunos izdevumus.
Lai uzlabotu uzņēmuma darbības
rezultātus, SIA ”Jūrmalas ūdens” tiek ieviesta jauna darbinieku darba
novērtēšanas sistēma, kas ļauj pilnvērtīgi noteikt darbinieku darba
efektivitāti un noslodzi, darbu uzdevumu pārklāšanos.
Domājot par klientu ērtībām,
jūrmalnieki SIA “Jūrmalas ūdens” grāmatvedībā tagad var norēķināties ne tikai
ar skaidro naudu, bet arī bankas norēķinu kartēm. Tāpat, kā uzsver L. Maziņa,
klientu ērtībām uzņēmums ir vienojies ar pašvaldību, ka tagad visus dokumentus
uzņēmumam var nodot visos domes apmeklētāju apkalpošanas centros, tai skaitā
Ķemeros.
“Ejot līdzi laikam, vēlamies
uzņēmumu restartēt – lai tas būtu mūsdienīgs un iedzīvotājiem atvērts,
ekonomiski efektīvs uzņēmums,” pauž L. Maziņa.
|